Hoe TikTok geschiedenis tot leven wekt (en wat jij daarvan kunt leren)

"Welkom bij mijn ochtendroutine in het jaar 33... Ik word wakker in mijn hut in Nazareth, was mijn gezicht met rivierwater en loop dan naar de markt voordat de Romeinen binnenkomen."

HUH?

Als je de laatste tijd op TikTok zit, heb je ze vast gezien: hyperrealistische vlogs die zich afspelen in totaal andere tijdperken. Denk aan:

  • Een tienermeisje dat vlogt alsof ze leeft tijdens de Tweede Wereldoorlog

  • Een man die z’n dag beschrijft als soldaat in het Romeinse Rijk

  • Of zelfs een lifestylevlog als ‘keukenmeid in Versailles anno 1750’

En ja: het lijkt allemaal échte footage, maar alles is... AI-generated. Zoals vloggen tijdens de watersnoodramp.

Wat kun je hier van leren?

  1. Verhaal = krachtiger dan promotie
    Deze video's verkopen niks, maar vertellen iets. Merken die dat ook doen, blijven langer hangen.

  2. Creativiteit wint van perfectie
    De beste AI-vlogs zijn niet perfect maar wel creatief, slim en onverwacht.

  3. Speel met tijd of context
    Wat als jouw merk bestond in 1940? Of op Mars? Of in de Middeleeuwen? Verzin het en gebruik het als creatieve insteek voor je volgende campagne.

De AI-vlogs uit het verleden laten zien dat content steeds minder beperkt wordt door techniek. Je hoeft geen acteur of historicus te zijn om iets geks, leerzaams of pakkends te maken.

Of je nou een ondernemer bent, een creator of een marketeer, denk groot, denk creatief, en laat technologie jouw verhaal ondersteunen.

👉 Nog eentje dan!

Volgende
Volgende

Meta gebruikt jouw content voor AI: Wat betekent dat voor jouw privacy?